Webergonómia

Jól hangzik. De mi az a webergonómia???

A webergonómia egy hangzatos név arra, hogy az adott oldal mennyire könnyen kezelhető vagy épp mennyire idegesítő. Amikor fél óra keresgélés után a hajunkat tépve nem találjuk amit keresünk, na az az oldal nem ergonómikus. Ellenben ha könnyen áttekinthető, tematizált és csak annyi díszítést tartalmaz ami nem megy az értelmezhetőség rovására akkor jó a webergonómia. Programozási ismeretek, némi pszichológiai és sok tapasztalat kell hozzá, hogy tényleg jó legyen az oldal.

Tudni kell például, hogy a felhasználók szeme elsősorban a lap bal felső sarkában keresi az információt (pszichológia) és nem fog 10 másodpercnél tovább várni a betöltődésre (programozás). Ellenben ha egy jó képet rakunk a megfelelő helyre ami megragadja a figyelmet akkor tovább fog olvasni (tapasztalat).

Webergonómiai szempontól teljesen mindegy milyen az adott vállalkozás struktúrája. Ne próbáljuk azt lemásolni, koncentráljuk a látogató igényeire. Aki ha levelet akar írni nem feltétlenül szeretne a bemutatkozás főmenü legördülő menüjéből választani a cég összes divízója közül de sokkal szívesebben kattint a kapcsolat főmenüre ahol mindegyiket megtalálja, röviden kilistázva. Ettől még persze be lehet mutatni valamennyi divíziót de hagyjunk választást, adjunk több elérési utat az információhoz.

Sok weboldal van a neten ami tele van grafikával, látvány elemekkel, ami már inkább zavaró. 10 éve még komoly fegyvertény volt ha karácsonykor hópelyhek kavarogtak a kurzor körül ma már idegesítőnek számít. A webergonómia együtt fejlődik velünk internet felhasználókkal. Arra kell törekedni, hogy a tartalom letisztult a látvány pedig megragadó legyen de ne menjen előbbi rovására.

Egyre népszerűbb trükk, hogy a weboldal a felhasználó ip címének birtokában egyből az ő anyanyelvén jelenik meg. Ilyen és ehhez hasonló ötletekkel biztosítható az a kényelem ami népszerűvé teszi oldalunkat és bevételt is generál.