Kereső optimalizálás

Mi az a kereső optimalizálás vagy divatosan SEO???

A kereső optimalizálás (Search Engine Optimization) egy nagyon jól hangzó kifejezés arra hogyan csalogassunk minél több látogatót a weboldalunkra. A keresők közül amit Magyarországon számon tartunk a legfontosabb a Google és a Bing. Természetesen ott van a Yahoo, DuckDuckGo, Ask, stb. Nálunk a webet használók legalább 80%-a a Google-höz nyúl ha információt keres. A Google pedig különböző algoritmusokkal időről-időre átfésüli az egész világhálót, másolatot készít róla, elemzi és értékeli. Az értékelés alapján pedig eldönti, hogy ha beírja a keresőbe: weboldal készítés akkor kit tesz az első helyre vagy akár a keresési lista 8. oldalára (amit már senki nem néz meg).

Természetesen az első 3-4 helyen a fizetett hirdetések jelennek de utána a keresőprogramot üzemeltető cég dönti el ki lesz elől és ki hátul. Rengeteg eszközt használnak ahhoz, hogy ez minél objektívebb mérések eredménye legyen. Elemzik az oldal szöveges tartalmát, megnézik annak mennyiségét, a díszítő elemeket, a képeket, az oldal betöltődési sebességét, sőt arról is pontos ismereteik vannak, hogy a látogatók honnan érkeznek ide és mennyi időt töltenek el az oldalon. Ezen kívül még sok minden mást is néznek amit nem célunk itt felsorolni.

Régen a kereső optimalizálás gyerekkorában nagyon könnyű volt manipulálni a kis pókokat (póknak a seo szlengeben nevezzük magát az algoritmust ami elemez egy-egy siteot) de mára ez sokkal szofisztikáltabb. Odáig fajult a dolog, hogy ma már a keresők büntetik azt aki mesterségesen próbálja manipulálni a programjukat és akár a találati listából való teljes eltávolítás is lehet a következmény.

Ebből rögtön látszik, hogy a seo szakember iszonyú felelősséggel bír, egy téves döntése vagy túlburjánzó lelkesedése eredményeként egy nagyvállalat tűnhet el a keresési listákból ami felbecsülhetetlen károkat okoz a cégnek. Volt erre nem kevés példa lásd a SEO történelem menüpontot.